lördag 5 maj 2012

Den här lilla damen...

Har tidigare ikväll, efter maten förtjänat hennes första utegångsförbud!

Japp- ni läste rätt! Hon var bråkig, uppkäftig och allmänt galen (minns att en viss person kastade köttbullar) så när dom andra fick gå ut- fick hon minsann vara inne. Ojoj stort.

"men kom igen! Ge mig en ny chans!"

Gulligt, bara att hon redan fått ett x antal sådana ;-)

Jag brukar när tjejerna blir lite jobbiga att efter en liten stund fråga dom om dom vill ha en ny chans. 9 ggr av 10 så säger dom ja och bråket stannar där.

Men idag stod jag på mig för att visa att jag menade allvar. Jag var inte förbannad, skällde inte. Bara gjorde klart för henne: att hennes chanser IDAG var förbrukade ;-)

När jag skulle köra in kärran i garaget och slänga sopor frågade jag om hon skulle ME: hon störtade ut och var världens hjälpsammaste unge hihi

Hon fick även lägga sig tidigare än dom andra och vi låg och pratade om dagen.. Hon ville somna fort så hon kunde få sina nya chanser <3

"imorn tänker jag verkligen inte vara såhär dryg och otrevlig mamma!"

........... Älskade trotsiga, dryga, underbara och smarta lilla Bralla <3

Inga kommentarer: