tisdag 14 februari 2012

Uppdatering

Efter en helvetes natt lyckades jag få en tid hos Familjeläkarna igår förmiddag. Perfekt tänkte jag! Då har jag mer kontroll på läget och Alice får säkert ngt som hjälper innan jag lämnar över ansvaret till exet. Det var alltså min plan..

Det som hände: en massa väntan, Provtagningar och hade inte mitt chilenska temperament åkt fram, hade vi blivit hemskickade med ventolin och Alvedon!!!

Men tur att jag är så envis och bestämd- så hon fick två inhalationer. Men under tiden blev hon allt varmare.. Innan dom tog beslutet att skicka oss vidare, hade skruttan 39,9 i feber :-(

Paniken som infinner sig i Mig i samma sekund som jag ser att läkaren och sköterska faktiskt inser allvaret och börjar prata om ambulans vs sjuktransport... Obeskrivligt... Och så klart bröt jag ihop.. Faktiskt skönt att exet hade hunnit komma och att vi hjälptes åt.

Så: taxi till barnakuten I Västerås.

Inga kommentarer: