tisdag 6 september 2011

Nutid

Japp, då var jag ikapp! Hihi nöjd Jenfa?!?!?

Jag och Alice ligger i soffan, med täcke, kuddar och sjunger till Barbie-sing-along!

Otroligt synd om oss med andra ord... ;-)

Idag slog det mig att den tiden jag hade egen tid förut- kommer inte tillbaka... Då Alice inte går på dagis längre när jag är ledig. Känns liiiite drygt, både för mig och henne. Det var faktiskt skönt att ha den andningstiden och göra barnfria ärenden då dom var på dagis. Skumt kanske för Alice att vara borta från dagis i hela 8 dagar?

Samtidigt kan vi inte dra på några långa spontana äventyr jag och Brallan då Alma ska hämtas 12... Hm... Mycket att komma in i med andra ord!

Jag gnäller inte, slog mig bara idag att allt kommer att bli annorlunda nu. Är våra glidardagar över nu?!?!?! :-(

1 kommentar:

Anonym sa...

men min kommentar är borta.

åhh...! skriver kort igen...men dagisbarnen har rätt till 15tim i veckan. så under din lediga vecka har de rätt att ha 15tim. alltså mån till fre 9-12. däremot om du jobbar två dagar 7-16 så kan du inte lämna dom nå mer den veckan för då har de vart där mer än 15tim redan.