söndag 24 juli 2011

Frågestund

Idag hittade Alice en binda och en tampong... Jaha, hon kollade, undersökte och jag väntade och hoppades att det skulle räcka... Men så klart INTE, det är ju Alice vi snackar om!!!

"men mamma, vad är det här egentligen!?!"
"är det blöjor till vuxna!?!!"
-njaaaa det kamske man kan säga..
-skiner upp och glor på mig som att jag vore ett freak;
"Bajsar du på dig!?!?!"
-nej
"kissar du på dig!?!?!"
-nej

"men om du inte bajsar eller kissar, varför måste du ha blöja då!?!?!?!"
En irriterad bralla ser liksom inte logiken i det och blir mer och mer irriterad på mina korta svar...

Japp, så jag har alltså förklarat kort och konsist om MENS för min treåring nu då.... Tusen följfrågor blev det men relativt nöjd blev hon till slut tack och lov... Ngt tidigare än jag trodde jag skulle behöva berätta men men.

Det är brallan i ett nötskal. Vill hon veta ngt- då frågar hon, och hon ger sig ine förrän hon har full koll på läget! ;-)

Inga kommentarer: