onsdag 5 maj 2010

Dagens goda gärning

Igår stannade vi till vid den här skylten. Alma frågade vad det stod
och vi pratade länge om gamlingar, om hur det kan vara att bo på ett
hem och att alla människor inte är så lyckligt lottade att dom är
omringade av familj som många andra.

Och min lilla (stora) älskling blev jättenyfiken och visade stort
intresse. "ååhh mamma kan inte VI låna en liten tant och typ gå
till en lekpark eller ngt ibland!?"

....... Mitt hjärta ler- så här vill jag att mina barn ska vara och
tänka! Jag har lyckats bra med henne! Poäng till mig, hihi!

Så: sagt och gjort! Nu på förmiddagen har jag varit på
frivillighetcentralen och skrivit in mig!

Vill samtidigt göra lite reklam för detta!!! Ett otroligt fint och
humant initiativt av kommunen! Det behöver ju inte vara så stor grej
för DIG- behöver inte ta all DIN fritid- men samtidigt kan man
erbjuda en medmänniska lite sällskap och avbrott i deras kanske,
ganska ensamma tillvaro!

Personligen känns det superbra att slå slag i saken och vara en bra
förebild för mina brudar!

Gör det NI med!

Inga kommentarer: