tisdag 5 maj 2009

TJOHOOOOO

Innan vi gick o la oss igår så möblerade vi om i mitt sovrum! Jag o Alma hjälptes åt o flyttade in sängen mot väggen o tog bort ena nattduksbordet. Inte så mkt mer med det - Så började hon kommentera: Vad smart mamma, för du har ju ingen kille! Nej, det har jag inte, svarade jag lugnt. Fast tjejer behöver ju inte ha en kille! För vi e så coola eller hur?? ÅHHHHHHHH jag höll på o börja gråta!!!
Världens bästa unge liksom! Uppdraget utfört liksom!!! Kändes så jäkla bra att hon har den bilden av mig, för det e precis så jag vill ha det!!! Jag klarar mig själv o blandar inte in några nya killar i mitt liv när det gäller tjejerna! Jag hittar på saker med mina tjejer, med vänner o min familj, men väl hemma har jag liksom allt jag behöver när dom e hemma! Det har ju inte gått så lång tid än och jag tycker alla borde resonera såhär! Barnen först, försöka hitta vardagen tillsammans med sina barn innan man blandar in nya människor hur som helst! För mig är det i alla fall självklart och när ens barn säger som Alma, då har man liksom lyckats!!!
TJOHOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

anneli sa...

nu ser det ju ut som mit sovrum ju *S*
Helt rätt inställning, barnen först. Sin egen desperata kåthet kan man ta hand om när man inte har barnen.
kram på dig 1!!

Hille sa...

Du har så jäkla rätt, barnen går alltid först. Fattar inte varför man ska börja snurra in nya personer i barnens liv hur som helst, när den enda anledningen till det endast är ens otroliga ego.