tisdag 16 december 2008

Mor och dotter

Min lilla älskling, så stor... usch... Det e liksom VI 2 och jag hoppas att det aldrig förändras. Men paniken finns ju. Häromkvällen frågade mig Alma otåligt; "men mamma, NÄR kommer min prins egentligen??!!" Den här bruden har sett för många prinsessfilmer och kommer att få ett hårt uppvaknande så småningom... Så sött och oskyldigt, lät som om hon var 40bast och trött på att vara själv... Sen har hon också frågat mig varför jag inte gifter mig med en prins????
Vem skulle det vara, frågade jag... *funderade länge* "pappa kanske? ha ha. Jag försöker verkligen berätta för Alma att man faktiskt inte MÅSTE gifta eller ha en kille för den delen, Att vi tjejer e så himla coola och faktiskt kan ta vara på oss själva osv, men förgäves... ha ha
Nä, jag säger bara; mamma mia scenen med Donna och Sofie innan bröllopet, "slipping through my fingers". Jag får mig en tankeställare och paniktanke varje gång... Fasen vad man ska uppskatta och ta vara på varje sekund!!!

1 kommentar:

EwE sa...

hehe ja de undrar jag åxå, när kommer min prins????
:-P