onsdag 26 november 2008

Ingen bra morgon...

Jag o min "älskade" treåring drog inte riktigt åt samma håll i morse... Vi gick upp en aning senare än vi brukar, så vi hade lite mindre tid... och det kanske Alma märkte och tänkte; Nu när mamma är superstressed ska jag nog vara så jävlig jag bara kan!!! Så kändes det i alla fall! Hon ville byta kläder på alla dockor, ville inte äta ngt, inte borsta tänderna och inte fixa håret!!! På tal om det där håret.... ibland önskar jag att hon ville ha som sin pappa (hennes största fasa), men fasen vad enklare livet skulle bli då! Kanske hon skulle vara lika vacker i det? Fem minuter i nio (hon börjar nio) får jag nästa psykutbrott och höjer rösten... Där står hon i hallen, som värsta Diana Ross (eller värre) och säger: "mamma, jag gillar inte din ton..." ++####¤#¤%"&%/&(/¤#"¤%¤&%&"#¤" Ja, jag får ofta tillbaka allt jag säger åt henne, o tyvärr vid klockrena tillfällen... Hur som helst är det tur att Alice som vanligt sken som solen! Bara låg på golvet o väntade...

2 kommentarer:

anneli sa...

*S* vilken härlig bild. Ser trotsen i ögonen.
Så du höjde rösten du !! Ajja bajja Paulina !! Herregud här hemma pratar vi bara med höjda röster :D

Jessicada sa...

Haha förstår att det måste ha varit jobbigt...men jag kan ändå inte låta bli att fnissa åt hennes kommentar!!! Fniss! Kram