fredag 24 december 2010

Vad är en FAMILJ?!

I brist på annat har jag suttit och googlat på ordet FAMILJ. Något som maler i mitt huvud lite extra idag...Vad fan är det egentligen dessa tider?
Finns en hel del intressant att läsa. Fastnade lite för feministernas förslag till nytt begrepp, deras anspelning på "kärnfamilj": STJÄRNFAMILJ. Brilljant om ni frågar mig!
I detta begrepp är det tänkt att alla möjliga konstalationer ska kunna rymmas, både homo och hetero-relationer. Jag gillar deras tänk, som fan! Tiderna förändras och det borde även våra invanda begrepp göra.
Jag och Anneli satt länge och pratade om allt och inget och så klart detta med familj. Paniken att förmodligen aldrig kunna dela barnen på ett sätt man kan göra som mamma, pappa, barn-sätt. Scenario: Barnen gör ngt SJUUUUKt kul eller gulligt och ens partner ( om man har en) tänker "hahah vad tokigt", medans man själv håller på att går åt av skratt, stolthet osv. Det GÅR ju liksom inte att tvinga någon att känna samma sak man känner för sina egna barn. Klart man själv tycker att det är HELT FANTASTISKT, de kommer ju fasen från ens kropp!!!
Ja, vi kanske e skumma, med det är tankar och funderingar man (ok VI) tampas me...
Nä, seriöst. God Jul på ER lyllossar som har barn och era familjer! och kom gärna tillbaka på söndag då MIN lilla familj är tillbaka! ÅÅÅÅHHHHH vad jag längar!!! Då blir bloggen sig lik.

Inga kommentarer: